السبت، 9 أغسطس 2008

إنتحــــــار

طول عمرها عايشه معايا،،، تعيط لما اضحك، وتضحك من قلبها لما اعيط.
احلم واطلع للسما بأحلامي وهي توسوس في عقلي وقلبي بكلمه "ماتقدريش" مش هاترتاح ابدا غير لما انزل بكل احلامي لسابع ارض. وادفنها هناك وارجع ورايا الف ديل من ديول الخيبه.
افكر واوصل بفكري لأخر مدى، وهي تسرق افكاري... تسرقها بس علشان تخفيها، وليه تخفيها، دي هي بتحب تجيب من الأخر، هاتمحي معالمها، وفي اقرب بلاعه مجاري تغرقها...
اقرر، واول ما ابدأ التنفيذ تمنعني... تحبسني، وساعات كتير تجلدني،،،
هي شايفاني ولا حاجه،،، اكبر "ولا حاجه" في الدنيا... مهما عملت، انا برضه ولا حاجه،،، انا كرهت الـ"ولا حاجه" علشان بتفكرني بيها!!
حبيت، وهي كرهت،،، تعبت وهي ارتاحت،، اكلت وانا اللي تخنت،، اهملت مظهرها وانا اللي اتبهدلت، فرطت في صحتها وانا اللي مرضت.... استمتعت هي وانا اتدمرت......... دماري كان اكبر انتصار ليها..........فعلا مبروك عليها...
بعدتني كتير عن اهلي،، وعن كل اللي باحبهم،،، ازاي الاقي ايد تتمد لي، وتسيبهم هي ينفذوني ويبعدوني عنها!!! ابدا، مش هاتسمح لي ابدا ابعد عنها،،، ده انا ليها ومنها وعايشه علشانها..
حتى لما حبيت الموسيقى، والأدب والسفر وحلمت بالصحرا والبحر والخروج للدنيا الواسعه.... وهي حبت النوم والكسل والاكل والأنتخه قفلت عليا الباب، وسدت الشباك !! البحر اصبح رمز للكأبه، ,الصحرا اصبحت مجرد شويه رمل بيزحم المكان ويكسر الضوضاء بملل الهدوء..

فكرت اكلمها، انصحها وافهمها،،، لكن ولا بتسمع ولا بتفهم...... قررت اموتها.... لكن للأسف، قالوا لي ده هاييبقى اسمه انتحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار!!

ليست هناك تعليقات: